Lediga jobb som Receptionist, telefonist i Österåker

Se lediga jobb som Receptionist, telefonist i Österåker. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Österåker som finns hos arbetsgivaren.

Gymkoordinator på deltid till Fitness24Seven

Om tjänsten Som Gymkoordinator hos Fitness24Seven i Åkersberga kommer du att arbeta i en dynamisk och hälsoinriktad miljö där ditt huvudansvar är att säkerställa att gymmet är i toppskick och att medlemmar får den bästa möjliga upplevelsen. Du kommer tillhöra klustret Åkersberga och arbeta på anläggningarna Åkersberga Centrum, Vallentuna Centrum, Täby Hägerneholm och Danderyd Stocksund C.?Tjänsten är en deltidstjänst på 50%, där du kommer arbeta cirka 4 t... Visa mer
Om tjänsten
Som Gymkoordinator hos Fitness24Seven i Åkersberga kommer du att arbeta i en dynamisk och hälsoinriktad miljö där ditt huvudansvar är att säkerställa att gymmet är i toppskick och att medlemmar får den bästa möjliga upplevelsen.

Du kommer tillhöra klustret Åkersberga och arbeta på anläggningarna Åkersberga Centrum, Vallentuna Centrum, Täby Hägerneholm och Danderyd Stocksund C.?Tjänsten är en deltidstjänst på 50%, där du kommer arbeta cirka 4 timmar per dag.

I din roll som Gymkoordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Ansvara för att gymmet är rent, snyggt och välfungerande genom dagliga kontroller och åtgärder.
• Hantera serviceärenden och självständigt utföra enklare reparationer och underhåll av gymutrustning.
• Utföra säkerhetskontroller enligt fastställda rutiner och checklistor.
• Felanmälning av större reparationer.
• Utföra medlemsrundor, vilket inkluderar att ställa tillbaka vikter, fylla på material och säkerställa att gymmet är i toppskick.
• Inventera förbrukningsmaterial och lägga beställningar vid behov.
• Genomföra städ- och rengöringsrutiner.
• Bidra till en positiv kundupplevelse genom att ge utmärkt service och bygga relationer med medlemmar.
• Genomföra öppet hus och introduktionsrundor för nya medlemmar utifrån behov, för att ge dem en välkomnande start på gymmet.

Om dig
Vi söker dig med en avslutad gymnasieexamen som är händig och har ett intresse för maskiner och utrustning. Du är serviceinriktad, strukturerad och noggrann, med en naturlig förmåga att ta initiativ och hitta lösningar. Som person är du engagerad, anpassningsbar och trivs med att arbeta efter etablerade rutiner och processer.

Vidare ser vi att du är relationsbyggande och tycker om att arbeta med människor. Du har ett genuint intresse för träning och hälsa, och ser en långsiktighet i ditt arbete hos Fitness24Seven.



Viktigt för tjänsten är:

• Avslutad gymnasieexamen
• Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift
• Tidigare erfarenhet av liknande roll inom service, fastighet, underhåll eller säkerhet är meriterande
• B-körkort är meriterande
• Eftersom rollen innefattar ensamarbete och hantering av betalningsmedel krävs det att du är minst 18 år.
• Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


Om Fitness24Seven
Fitness24Seven är en av världens snabbast växande gymkedjor och riktar sig till den vanliga motionären som tycker att kvalitativ träning inte skall kosta en förmögenhet. På 20 år har de gått från att ha ett enda gym i Malmö till att ha över 250 anläggningar i 5 länder på 3 olika kontinenter. Som medlem på Fitness24Seven har du tillgång till alla anläggningar, i alla länder, dygnet runt. Dessutom ingår gruppträning och det finns även separat avdelning för tjejer. Fitness24Seven har ett stort fokus kring CSR och arbetar bland annat mot organisationer som SOS-barnbyar. Värderingarna som genomsyrar företaget är long-term thinking, on the customers’ terms, learning organisation, cooperation makes the team and social responsibility.



Kontaktuppgifter
I den här rekryteringen samarbetar Fitness24Seven med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Sofia Fahlén via [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]



Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Receptionist till Nordic Wellness Åkersberga

Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med närmre 350 gym och ett antal Padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har närmare 450 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt. Nu letar vi efter nästa medarbetare i tjänste... Visa mer
Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med närmre 350 gym och ett antal Padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har närmare 450 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt.
Nu letar vi efter nästa medarbetare i tjänsten som säljande receptionist till Nordic Wellness Åkersberga.
Att vara säljande receptionist på Nordic Wellness
Ditt jobb kommer främst att handla om en sak. Det är att ge våra medlemmar en makalös träningsupplevelse. Det betyder att klubben alltid behöver synas från sin bästa sida och att medlemmarna bemöts trevligt, proffsigt och med stor glädje. Det är du som tillsammans med dina kollegor är med och skapar vår familjära och välkomnande känsla på klubben.
När du kommer till jobbet är ditt uppdrag att se till att klubbens medlemmar bemöts väl och att de befinner sig i en ren och fräsch miljö. Det är du som är värd, vilket betyder att det är du som ser till att det är ordning och reda på klubben. Du får gäster att trivas och känna sig som hemma!
Arbetstiden i receptionen innebär variation och kräver att du är flexibel. Här kommer din känsla för försäljning in i bilden. Varje medlem är unik på sitt vis, och det är upp till dig att ge den information de behöver. Du vet att kundbemötande kan handla lika mycket om improvisation som information men oftast en kombination av båda.
Vad söker vi hos dig?
Du har fyllt 18 år och är en person som trivs i mötet med andra människor. Skapa nya relationer och lyssna till andras behov är något du känner dig bekväm med. Du är flexibel kring arbetstider, du ska kunna arbeta under dagtid, kvällar och helger. Det är viktigt att du kan arbeta självgående, samt ta egna initiativ och kunna se vad som behöver göras. Du ska vara kreativ för att hitta lösningar och se möjligheter för att kunna utveckla klubben. Arbetsplatsen är en miljö där mycket händer samtidigt, det krävs därför att du är kan arbeta i högt tempo och kan vara flexibel kring de olika arbetsuppgifterna som arbetet innebär. Du ska också känna dig bekväm med ett fysiskt arbete.
Det är inget krav att du arbetat tidigare, vi söker dig som vill göra det lilla extra i det du tar för dig, där uppgifter som påbörjas också slutförs. Det är viktigt att du har en vilja att sträva framåt och lära dig. Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift. Har du tidigare arbetat med försäljning är det ett stort plus och klappar hjärtat lite extra för träning och hälsa är det ett ännu större plus!
Att jobba på Nordic Wellness
Vi erbjuder en rolig som stimulerande arbetsplats med högt i tak. Det här är en miljö som präglas av träningsglädje och viljan att bli bättre. Företaget växer och möjligheten att växa hos oss är stor. Här finns till exempel chansen att engagera sig i vår gruppträning och andra delar av företaget. Nu hoppas vi att du är redo att ta det första steget!
Välkommen med din ansökan senast 2024-12-10. Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag – så vänta inte med din ansökan! Visa mindre

Receptionist/Shopbiträde på Åkersberga Golfklubb

Är du glad, trevlig och bra på service? Som receptionist på Åkersberga Golfklubb är du ofta den som våra medlemmar och gäster möter först av alla. Dina arbetsuppgifter består i att arbeta i golfens IT-system (GIT) med bokning och hantering av golfspel, tävlingar med mera. Du arbetar även med att marknadsföra och sälja vårt sortiment av kläder och andra golfartiklar i vår golfshop. Tjänsten som receptionist är en säsongsanställning och innebär arbet... Visa mer
Är du glad, trevlig och bra på service?
Som receptionist på Åkersberga Golfklubb är du ofta den som våra medlemmar och gäster möter först av alla. Dina arbetsuppgifter består i att arbeta i golfens IT-system (GIT) med bokning och hantering av golfspel, tävlingar med mera. Du arbetar även med att marknadsföra och sälja vårt sortiment av kläder och andra golfartiklar i vår golfshop.
Tjänsten som receptionist är en säsongsanställning och innebär arbete 3-4 dagar per vecka inklusive arbete på helgen. Omgående tillträde och möjlighet till säsongsanställning hela nästa golfsäsong. Vi behandlar ansökningar löpande.
Din arbetsmiljö är fantastiska Åkersberga Golfklubb som ligger på Bränsle Gård 1 nära centrala Åkersberga. Du arbetar tillsammans med trevliga kollegor och positiva kundmöten med medlemmar och gäster.
Spelar du golf och har kunskap om golfens IT System (GIT) är det meriterande, liksom erfarenhet av liknande tjänster. Lön enligt kollektivavtal.
Är du rätt person för tjänsten som receptionist på Åkersberga Golfklubb? Välkommen med din ansökan till klubbchef Peter Wissinger på mail: [email protected]. För frågor om tjänsten ring Peter på 0708-680676.
/Åkersberga Golfklubb
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Hallvärd multiarenan

I Österåker erbjuds många möjligheter till upplevelser för både kropp och själ. En fantastisk natur och starkt föreningsliv bäddar för ett rikt kultur- och fritidsliv. I kommunen finns, förutom skärgården med dess 1100 öar, flera strövområden i naturreservat, en paddelvänlig och konstutsmyckad kanal, bibliotek, teater, flera idrottsanläggningar samt en multiarena och ett brett kulturutbud. Österåkers kommun satsar särskilt på scenkonst och film för barn oc... Visa mer
I Österåker erbjuds många möjligheter till upplevelser för både kropp och själ. En fantastisk natur och starkt föreningsliv bäddar för ett rikt kultur- och fritidsliv. I kommunen finns, förutom skärgården med dess 1100 öar, flera strövområden i naturreservat, en paddelvänlig och konstutsmyckad kanal, bibliotek, teater, flera idrottsanläggningar samt en multiarena och ett brett kulturutbud. Österåkers kommun satsar särskilt på scenkonst och film för barn och unga.

Under förra året öppnades Österåkers nya multiarena. 13 700 kvadratmeter som möjliggör rörelseglädje för alla kommuninvånare; föreningsliv, skola och allmänhet i alla åldrar. Arenan är en flexibel anläggning för möten, evenemang och fysisk aktivitet, tillgänglig dagar, kvällar och helger. Anläggningen utmärker sig med sitt unika innehåll med 6 specialutrustade hallar.

Multiarenan frambringar ett stort intresse både lokalt och regionalt där arenan möter befintliga behov och inspirera till framtida utvecklingsmöjligheter i vår expansiva inflyttningskommun. För att se mer om multiarenan gå till Österåkers kommuns hemsida.

Ditt nya jobb


Som hallvärd är du kommunens ansikte ut mot besökarna i Multiarenan. I rollen hanterar du och samverkar med många verksamheter och intressen då anläggningen omfattar allt från idrottshallar, mötesrum och sociala ytor, till café och reception. Aktiviteter som ska fylla arenan är träning, tävling, konferens, möten, evenemang av olika slag och det finns även möjlighet att hyra arbetsplatser. Besökarna är av olika kategorier med olika behov.

I kontakt med kommunens idrottsföreningar, skolor och invånare ger du god service genom ett aktivt värdskap som säkerställer att platsen bibehåller den höga nivå och kvalitet vi eftersträvar i Multiarenan.

Då din nya arbetsplats spänner över många områden, stor yta och omfattar en bredd av verksamheter är en arbetsdag full av variation. Dagen består av allt från att se till att cafeterian är välkomnande till att ha övergripande koll på flöden och verksamheter. Allt på högsta, kvalitativa nivå.

Dina arbetstider varierar och kommer till stor del förläggas till kvällar och helger. Hallvärdar i Multiarenan kommer att tillhöra idrotts- och fritidsenheten på kultur och fritidsförvaltningen och närmaste chef är idrott- och fritidschefen. Ditt dagliga arbete i Multiarenan kommer att ledas av verksamhetsansvarig på anläggningen.

Din profil

För att lyckas och trivas i rollen som hallvärd i Österåkers kommuns nya multiarena ser vi att du har en hög servicekänsla, är initiativtagande, handlingskraftig och lösningsorienterad. Du tar emot alla besökare med en positiv, inkluderande och välkomnande attityd och värnar om att förstå besökarens förväntningar och behov i balans med anläggningens och vårt uppdrags syften och mål.

Du tar dig tid att lära dig de möjligheter och begränsningar som finns i anläggningen och du hanterar de uppgifter och problem som uppstår på ett lugnt och metodiskt sätt. Du ser utmaningar som möjligheter att vidareutveckla dina egna kompetenser och tillsammans med dina kollegor drivs du av att vidareutveckla anläggningens verksamhet.

Som medarbetare är du stabil och trygg, du skapar engagemang och delaktighet och ger dina kollegor förutsättningar att lyckas i sina uppdrag. Du är relationsskapande och har lätt för att samverka med andra. Du kommunicerar tydligt och du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och tar alltid hänsyn till hela verksamhetens bästa i ditt agerande.

Du relaterar till ledord som möjliggörare, medskapare, lagspelare och professionell som är Österåker kommuns medarbetarprofil.

Vi ser att förståelse och intresse för idrottsrörelsen är en förutsättning för att passa i rollen som hallvärd i Multiarenan.

Kvalifikationer
Du har erfarenhet av att arbeta i kontakt med människor, gärna i verksamhet som värdesätter service och bemötande av hög kvalitet.

Du har gymnasieutbildning samt relevant arbetslivserfarenhet.

Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

Du har goda digitala kunskaper.

Arbete inom idrottsrörelse, föreningsliv eller friskvård är meriterande, likaså om du arbetat inom besöksnäringen.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningens omfattning

60-80 % sysselsättningsgrad

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Då arbetet sker i kontakt med barn begär vi utdrag ur belastningsregistret.

Tillträde

Start enligt överenskommet datum.

Sista ansökningsdatum

31 juli 2023

Vid frågor kan det vara längre svarstid på grund av semester.


Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på vår webbplats.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

 


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Visa mindre

Bokningskoordinator till vårt fina kontor i centrala Stockholm!

Hjärtligt välkommen att arbeta som bokningskoordinator hos oss på PersonalExpressen! Vi har det perfekta jobbet för dig som motiveras av att få arbeta med såväl dina organisatoriska styrkor som dina sociala och problemlösande styrkor. Som bokningskoordinator hos oss kommer du att få lyxen att arbeta från vårt fina kontor som är beläget på högsta våningen i Hötorgsskrapan mitt i stan! Vi söker dig som har en unik förmåga att skapa entusiasm och arbetsglädje... Visa mer
Hjärtligt välkommen att arbeta som bokningskoordinator hos oss på PersonalExpressen!
Vi har det perfekta jobbet för dig som motiveras av att få arbeta med såväl dina organisatoriska styrkor som dina sociala och problemlösande styrkor. Som bokningskoordinator hos oss kommer du att få lyxen att arbeta från vårt fina kontor som är beläget på högsta våningen i Hötorgsskrapan mitt i stan!
Vi söker dig som har en unik förmåga att skapa entusiasm och arbetsglädje runtomkring dig både i ditt eget liv och på din arbetsplats. Du har en stor passion för att lyckas med ditt jobb och ser det som en integrerad del av din personlighet att ge service gentemot kollegor, kunder, konsulter och andra samarbetspartners. Denna roll ställer i din kontakt med våra kunder krav på en generell förståelse kring sjukvårdens och omsorgens olika beståndsdelar i Sverige. Samtidigt ställer rollen höga krav på dina ledarskapsförmågor där du på daglig basis kommer att få coacha, vägleda och entusiasmera våra sjukvårds- och omsorgskonsulter.
Du kommer löpande att ha tillgång till nära stöd, vägledning och coachning från företagets ledning. Ledningen består av personer med olika akademisk bakgrund men med den gemensamma nämnaren att alla är affärsdrivna, har djupgående kunskaper kring kundernas behov och förutsättningar samt har decennier av gemensam erfarenhet både som företagsledare och som chefer inom vården och omsorgen. Att jobba som bokningskoordinator på PersonalExpressen är med andra ord, utöver att det är ett spännande och dynamiskt jobb, den perfekta ledarskapsskolan för dig som har chefsambitioner i framtiden!
Vår företagskultur!
Företagets två grundare, VD samt Verksamhetschef, är på plats och leder det dagliga operativa arbetet i företaget vilket märks tydligt i den entusiasm, positiva energi och vilja att lyckas som genomsyrar hela vår verksamhet. Vi vet vad vi vill bidra med till den svenska välfärden och vi har en tydlig plan för hur vi ska nå dit genom kvalitativt arbete grundat i välplanerade samt välstrukturerade arbetsprocesser. Vi håller vidare en generellt sett mycket hög servicenivå gentemot våra kunder och konsulter!
Det centrala i vår företagskultur är att alla vi som jobbar på PersonalExpressen brinner för alla de frågor som berör oss människor gemensamt på jorden - såsom människors lika värde, jämställdhet, social inkludering m.m. Därför känns det också självklart för oss att arbeta med konsultbemanning inom sjukvården och omsorgen! Vi ser vårt företagande som en unik möjlighet att kunna påverka det stora genom det lilla. Delar du dessa värderingar samt vår passion kring att få finnas till för de kunder, medarbetare och patienter/boenden som behöver oss som mest i dessa tider av bemanningskris inom vården kommer du att trivas utmärkt tillsammans med oss såväl yrkesmässigt som privat!
Skicka in din ansökan till oss redan idag!
Har du några frågor eller funderingar går det utmärkt att ringa eller skicka ett mejl till ansvarig kontaktperson för denna annons. Kontaktuppgifter hittar du längre ned på denna sida.
Vi ser fram emot din ansökan och förhoppningsvis ett långt och glädjefyllt samarbete ihop såväl vid kommande sommarlov som vid andra helger och tillfällen när du är ledig från dina studier och har möjlighet att arbeta extra hos oss! Visa mindre

Säljande receptionist till Nordic Wellness Åkersberga

Nordic Wellness är en av Sveriges största friskvårdskedjor med över 300 gym runt om i landet. Vi erbjuder ett brett utbud av träning, hälsa och välmående för alla åldrar. Nu letar vi efter nästa medarbetare i tjänsten som säljande receptionist till Nordic Wellness Åkersberga. Att vara säljande receptionist på Nordic Wellness Ditt jobb kommer främst att handla om en sak. Det är att ge våra medlemmar en makalös träningsupplevelse. Det betyder att klubb... Visa mer
Nordic Wellness är en av Sveriges största friskvårdskedjor med över 300 gym runt om i landet.

Vi erbjuder ett brett utbud av träning, hälsa och välmående för alla åldrar.

Nu letar vi efter nästa medarbetare i tjänsten som säljande receptionist till Nordic Wellness Åkersberga.

Att vara säljande receptionist på Nordic Wellness

Ditt jobb kommer främst att handla om en sak. Det är att ge våra medlemmar en makalös träningsupplevelse. Det betyder att klubben alltid behöver synas från sin bästa sida och att medlemmarna bemöts trevligt, proffsigt och med stor glädje. Det är du som tillsammans med dina kollegor är med och skapar vår familjära och välkomnande känsla på klubben.

När du kommer till jobbet är ditt uppdrag att se till att klubben är ren och fräsch. Vikter kan behöva flyttas på, soptunnor ska tömmas och skräp kan förstås inte ligga någon annanstans än just i soptunnan. Det är helt enkelt du som värd, som får våra gäster att trivas och känna sig som hemma!

Arbetstiden i receptionen innebär variation och kräver att du är flexibel. Här kommer din känsla för försäljning in i bilden. Varje medlem är unik på sitt vis, och det är upp till dig att ge den information de behöver. Du vet att kundbemötande kan handla lika mycket om improvisation som information men oftast en kombination av båda.

Vad söker vi hos dig?

Du har fyllt 18 år och är en person som trivs i mötet med andra människor. Skapa nya relationer och lyssna till andras behov är något du känner dig bekväm med. Du är flexibel kring arbetstider, du ska kunna arbeta under dagtid, kvällar och helger. Det är viktigt att du kan arbeta självgående, samt ta egna initiativ och kunna se vad som behöver göras. Du ska vara kreativ för att hitta lösningar och se möjligheter för att kunna utveckla klubben. Arbetsplatsen är en miljö där mycket händer samtidigt, det krävs därför att du är kan arbeta i högt tempo och kan vara flexibel kring de olika arbetsuppgifterna som arbetet innebär. Du ska också känna dig bekväm med ett fysiskt arbete.

Det är inget krav att du arbetat tidigare, vi söker dig som vill göra det lilla extra i det du tar för dig, där uppgifter som påbörjas också slutförs. Det är viktigt att du har en vilja att sträva framåt och lära dig. Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift. Har du tidigare arbetat med försäljning är det ett stort plus och klappar hjärtat lite extra för träning och hälsa är det ett ännu större plus! 

Att jobba på Nordic Wellness

Vi erbjuder en rolig som stimulerande arbetsplats med högt i tak. Det här är en miljö som präglas av träningsglädje och viljan att bli bättre. Företaget växer och möjligheten att växa hos oss är stor. Här finns till exempel chansen att engagera sig i vår gruppträning och andra delar av företaget. Nu hoppas vi att du är redo att ta det första steget!

Välkommen med din ansökan senast 2023-03-15. Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag – så vänta inte med din ansökan! Visa mindre

Hallvärd med fokus på meningsfull fritid för alla

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker. Kultur- och fritidsförvaltningen söker nu en hallvärd med fokus på meningsfull ... Visa mer
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.


Kultur- och fritidsförvaltningen söker nu en hallvärd med fokus på meningsfull fritid för alla.

Ditt nya jobb


I rollen som hallvärd är du en del av Österåkers multiarenas dagliga arbete. Multiarenan är en idrottsanläggning med fantastiska möjligheter för skola, föreningar och kommuninvånare.
Som hallvärd möter du anläggningens alla hyresgäster och besökare, levererar bemötande och service i toppklass och medverkar till utvecklingen av anläggningen.
Teamet på multiarenan arbetar för meningsfull fritid för alla, och det är din uppgift att koordinera utvecklingen framåt.
Den närmaste tiden är fritid för personer med funktionsvariation prioriterat.

Då din nya arbetsplats spänner över många områden, stor yta och omfattar en bredd av verksamheter är en arbetsdag full av variation. Ditt särskilda fokus på fritid för personer med funktionsvariation innebär nätverkande med andra verksamheter i kommunen och med våra grannkommuner. Du har också en tydlig roll i planering, utförande och uppföljning av de aktiviteter som kommunen och andra aktörer erbjuder målgruppen.

Dina arbetstider varierar och kommer till viss del förläggas till kvällar och helger. Hallvärdar i Multiarenan tillhör idrott- och fritidsenheten på kultur och fritidsförvaltningen och närmaste chef är idrott- och fritidschefen. Ditt dagliga arbete i Multiarenan leds av verksamhetsansvarig på anläggningen.

Din profil

För att lyckas och trivas i din nya roll ser vi att du har en hög servicekänsla, är initiativtagande, handlingskraftig och lösningsorienterad. 
Du tar emot alla besökare med en positiv, inkluderande och välkomnande attityd och värnar om att förstå besökarens förväntningar och behov i balans med anläggningens och vårt uppdrags syften och mål.
Du är genuint intresserad av människor och möten. Du ser möjligheter och utforskar gärna nya områden.

Du har också ett analytiskt och metodiskt sinne och arbetssätt. Du tar dig tid att samla in information, undersöka perspektiv, möjligheter och utmaningar för att skapa hållbarhet och långsiktigthet i ditt arbete.

Som medarbetare är du stabil och trygg, du skapar engagemang och delaktighet och ger dina kollegor förutsättningar att lyckas i sina uppdrag. Du är pedagogisk och relationsskapande och har lätt för att samverka med andra. Du kommunicerar tydligt och du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och tar alltid hänsyn till hela verksamhetens bästa i ditt agerande.

Du relaterar till ledord som möjliggörare, medskapare, lagspelare och professionell som är Österåker kommuns medarbetarprofil.

Vi ser att förståelse och intresse för idrottsrörelsen är en förutsättning för att passa i rollen som hallvärd i Multiarenan.

Kvalifikationer

Du har gymnasieutbildning samt relevant arbetslivserfarenhet.

Du har erfarenhet av arbete med människor och av att bygga nätverk och relationer.

Du har erfarenhet av arbete med målgruppen personer med funktionsnedsättning.

Du har god kommunikativ, förmåga i både tal och skrift.

Du har goda digitala kunskaper och har erfarenhet av att lära dig förstå och använda olika typer av system.

Tidigare erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation är meriterande.

Arbete inom idrottsrörelse, föreningsliv eller friskvård är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

 
Anställningens omfattning

80-100 % sysselsättningsgrad

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Då arbetet sker i kontakt med barn begär vi utdrag ur belastningsregistret.

Tillträde

Start enligt överenskommet datum.

Sista ansökningsdatum

2023-06-06


Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på vår webbplats.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.

 

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Extrapersonal till Multiarenan

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker. I Österåker erbjuds många möjligheter till upplevelser för både kropp och själ. ... Visa mer
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

I Österåker erbjuds många möjligheter till upplevelser för både kropp och själ. En fantastisk natur och starkt föreningsliv bäddar för ett rikt kultur- och fritidsliv. I kommunen finns, förutom skärgården med dess 1100 öar, flera strövområden i naturreservat, en paddelvänlig och konstutsmyckad kanal, bibliotek, teater, flera idrottsanläggningar samt en multiarena och ett brett kulturutbud. Österåkers kommun satsar särskilt på scenkonst och film för barn och unga.


Under förra året öppnades Österåkers nya multiarena. 13 700 kvadratmeter som möjliggör rörelseglädje för alla kommuninvånare; föreningsliv, skola och allmänhet i alla åldrar. Arenan är en flexibel anläggning för möten, evenemang och fysisk aktivitet, tillgänglig dagar, kvällar och helger. Anläggningen utmärker sig med sitt unika innehåll med 6 specialutrustade hallar.

Multiarenan frambringar ett stort intresse både lokalt och regionalt där arenan möter befintliga behov och inspirera till framtida utvecklingsmöjligheter i vår expansiva inflyttningskommun.
För att se mer om multiarenan gå till Österåkers kommuns hemsida.

Ditt nya jobb

Vi söker dig som kan rycka in på kort varsel och vara behjälplig med allt som har med arenans verksamhet att göra när behov uppstår, antingen som extra resurs vid större evenemang eller för att tillsammans med dina hallvärdskollegor möta de uppgifter och utmaningar som uppstår. 

I rollen hanterar du och samverkar du med många verksamheter och intressen då anläggningen omfattar allt från idrottshallar, mötesrum och sociala ytor, till café och reception. Aktiviteter som ska fylla arenan är träning, tävling, konferens, möten, evenemang av olika slag och det finns även möjlighet att hyra arbetsplatser.

Besökarna är av olika kategorier med olika behov. I kontakt med kommunens idrottsföreningar, skolor och invånare ger du god service genom ett aktivt värdskap som säkerställer att platsen bibehåller den höga nivå och kvalitet vi eftersträvar i Multiarenan.

Då din nya arbetsplats spänner över många områden, stor yta och omfattar en bredd av verksamheter är en arbetsdag full av variation. 

Dina arbetstider varierar och kommer till stor del förläggas till kvällar och helger. Multiarenan drivs av idrotts- och fritidsenheten på kultur och fritidsförvaltningen, vilket betyder att du kommer att vara kommunens ansikte ut mot besökarna i Multiarenan under de tider du jobbar.

Din profil

För att lyckas och trivas i rollen som hallvärd i Österåkers kommuns nya multiarena ser vi att du är lösningsorienterad, relationsskapande, stabil. Du tar emot alla besökare med en positiv, inkluderande och välkomnande attityd och värnar om att förstå besökarens förväntningar och behov i balans med anläggningens och vårt uppdrags syften och mål.

Du tar dig tid att lära dig de möjligheter och begränsningar som finns i anläggningen och du hanterar de uppgifter och problem som uppstår på ett lugnt och metodiskt sätt. Du ser utmaningar som möjligheter att vidareutveckla dina egna kompetenser och tillsammans med dina kollegor drivs du av att vidareutveckla anläggningens verksamhet.

Som medarbetare är du relationsskapande och har lätt för att samverka med andra. Du kommunicerar tydligt, är flexibel och öppen för varierande arbetsuppgifter och du tar alltid hänsyn till hela verksamhetens bästa i ditt agerande.

Vi ser att förståelse och intresse för idrottsrörelsen är en förutsättning för att passa i rollen som hallvärd i Multiarenan.

Kvalifikationer


• Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
• Du har goda digitala kunskaper.
• Arbete inom idrottsrörelse, föreningsliv eller friskvård är meriterande, likaså om du arbetat inom besöksnäringen.
• Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningens omfattning

Varierande vid behov.

Anställningsform

Tidsbegränsad anställning med timlön.

Då arbetet sker i kontakt med barn begär vi utdrag ur belastningsregistret.

Tillträde

Enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdatum

17 februari  2023

Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på vår webbplats.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker

 



Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Visa mindre

Hallvärd multiarenan

I Österåker erbjuds många möjligheter till upplevelser för både kropp och själ. En fantastisk natur och starkt föreningsliv bäddar för ett rikt kultur- och fritidsliv. I kommunen finns, förutom skärgården med dess 1100 öar, flera strövområden i naturreservat, en paddelvänlig och konstutsmyckad kanal, bibliotek, teater, flera idrottsanläggningar samt en multiarena och ett brett kulturutbud. Österåkers kommun satsar särskilt på scenkonst och film för barn oc... Visa mer
I Österåker erbjuds många möjligheter till upplevelser för både kropp och själ. En fantastisk natur och starkt föreningsliv bäddar för ett rikt kultur- och fritidsliv. I kommunen finns, förutom skärgården med dess 1100 öar, flera strövområden i naturreservat, en paddelvänlig och konstutsmyckad kanal, bibliotek, teater, flera idrottsanläggningar samt en multiarena och ett brett kulturutbud. Österåkers kommun satsar särskilt på scenkonst och film för barn och unga.

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.


Under förra året öppnades Österåkers nya multiarena. 13 700 kvadratmeter som möjliggör rörelseglädje för alla kommuninvånare; föreningsliv, skola och allmänhet i alla åldrar. Arenan är en flexibel anläggning för möten, evenemang och fysisk aktivitet, tillgänglig dagar, kvällar och helger. Anläggningen utmärker sig med sitt unika innehåll med 6 specialutrustade hallar.

Multiarenan frambringar ett stort intresse både lokalt och regionalt där arenan möter befintliga behov och inspirera till framtida utvecklingsmöjligheter i vår expansiva inflyttningskommun. För att se mer om multiarenan gå till Österåkers kommuns hemsida.



Ditt nya jobb


Som hallvärd är du kommunens ansikte ut mot besökarna i Multiarenan. I rollen hanterar du och samverkar med många verksamheter och intressen då anläggningen omfattar allt från idrottshallar, mötesrum och sociala ytor, till café och reception. Aktiviteter som ska fylla arenan är träning, tävling, konferens, möten, evenemang av olika slag och det finns även möjlighet att hyra arbetsplatser. Besökarna kommer att vara av olika kategorier med olika behov.

I kontakt med kommunens idrottsföreningar, skolor och invånare ger du god service genom ett aktivt värdskap som säkerställer att platsen bibehåller den höga nivå och kvalitet vi eftersträvar i Multiarenan.

Då din nya arbetsplats spänner över många områden, stor yta och omfattar en bredd av verksamheter är en arbetsdag full av variation. Dagen består av allt från att se till att cafeterian är välkomnande till att ha övergripande koll på flöden och verksamheter. Allt på högsta, kvalitativa nivå.

Dina arbetstider varierar och kommer till stor del förläggas till kvällar och helger. Hallvärdar i Multiarenan kommer att tillhöra idrotts- och fritidsenheten på kultur och fritidsförvaltningen och närmaste chef är idrott- och fritidschefen. Ditt dagliga arbete i Multiarenan kommer att ledas av verksamhetsansvarig på anläggningen.

Din profil

För att lyckas och trivas i rollen som hallvärd i Österåkers kommuns nya multiarena ser vi att du har en hög servicekänsla, är initiativtagande, handlingskraftig och lösningsorienterad. Du tar emot alla besökare med en positiv, inkluderande och välkomnande attityd och värnar om att förstå besökarens förväntningar och behov i balans med anläggningens och vårt uppdrags syften och mål.

Du tar dig tid att lära dig de möjligheter och begränsningar som finns i anläggningen och du hanterar de uppgifter och problem som uppstår på ett lugnt och metodiskt sätt. Du ser utmaningar som möjligheter att vidareutveckla dina egna kompetenser och tillsammans med dina kollegor drivs du av att vidareutveckla anläggningens verksamhet.

Som medarbetare är du stabil och trygg, du skapar engagemang och delaktighet och ger dina kollegor förutsättningar att lyckas i sina uppdrag. Du är relationsskapande och har lätt för att samverka med andra. Du kommunicerar tydligt och du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och tar alltid hänsyn till hela verksamhetens bästa i ditt agerande.

Du relaterar till ledord som möjliggörare, medskapare, lagspelare och professionell som är Österåker kommuns medarbetarprofil.

Vi ser att förståelse och intresse för idrottsrörelsen är en förutsättning för att passa i rollen som hallvärd i Multiarenan.

Kvalifikationer
Du har erfarenhet av att arbeta i kontakt med människor, gärna i verksamhet som värdesätter service och bemötande av hög kvalitet.

Du har gymnasieutbildning samt relevant arbetslivserfarenhet.

Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

Du har goda digitala kunskaper.

Arbete inom idrottsrörelse, föreningsliv eller friskvård är meriterande, likaså om du arbetat inom besöksnäringen.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningens omfattning

60-80 % sysselsättningsgrad

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Då arbetet sker i kontakt med barn begär vi utdrag ur belastningsregistret.

Tillträde

Start enligt överenskommet datum.

Sista ansökningsdatum

17 februari 2023


Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på vår webbplats.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

 


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Visa mindre

Extrapersonal till Multiarenan

I Österåker erbjuds många möjligheter till upplevelser för både kropp och själ. En fantastisk natur och starkt föreningsliv bäddar för ett rikt kultur- och fritidsliv. I kommunen finns, förutom skärgården med dess 1100 öar, flera strövområden i naturreservat, en paddelvänlig och konstutsmyckad kanal, bibliotek, teater, flera idrottsanläggningar samt en multiarena och ett brett kulturutbud. Österåkers kommun satsar särskilt på scenkonst och film för barn oc... Visa mer
I Österåker erbjuds många möjligheter till upplevelser för både kropp och själ. En fantastisk natur och starkt föreningsliv bäddar för ett rikt kultur- och fritidsliv. I kommunen finns, förutom skärgården med dess 1100 öar, flera strövområden i naturreservat, en paddelvänlig och konstutsmyckad kanal, bibliotek, teater, flera idrottsanläggningar samt en multiarena och ett brett kulturutbud. Österåkers kommun satsar särskilt på scenkonst och film för barn och unga.

Den 29 augusti öppnade vi dörrarna och startade igång verksamheten i Österåkers Multiarena. 13 700 kvadratmeter som möjliggör rörelseglädje för alla kommuninvånare; föreningsliv, skola och allmänhet i alla åldrar. Arenan är en flexibel anläggning för möten, evenemang och fysisk aktivitet, tillgänglig dagar, kvällar och helger. Anläggningen utmärker sig med sitt unika innehåll med 6 specialutrustade hallar.

Förväntansbilden på Multiarenans möjligheter har varit stora. Vi har redan sett lokalt såväl som regionalt intresse där arenan har fått möta ett redan befintligt behov och inspirera till framtida utvecklingsmöjligheter i vår expansiva inflyttningskommun. För att se mer om multiarenan gå till Österåkers kommuns hemsida.

Ditt nya jobb

Vi söker dig som kan rycka in på kort varsel och vara behjälplig med allt som har med arenans verksamhet att göra när behov uppstår, antingen som extra resurs vid större evenemang eller för att tillsammans med dina hallvärdskollegor möta de uppgifter och utmaningar som uppstår.

I rollen hanterar du och samverkar du med många verksamheter och intressen då anläggningen omfattar allt från idrottshallar, mötesrum och sociala ytor, till café och reception. Aktiviteter som ska fylla arenan är träning, tävling, konferens, möten, evenemang av olika slag och det finns även möjlighet att hyra arbetsplatser.

Besökarna är av olika kategorier med olika behov. I kontakt med kommunens idrottsföreningar, skolor och invånare ger du god service genom ett aktivt värdskap som säkerställer att platsen bibehåller den höga nivå och kvalitet vi eftersträvar i Multiarenan.

Då din nya arbetsplats spänner över många områden, stor yta och omfattar en bredd av verksamheter är en arbetsdag full av variation. Dagen består av allt från att se till att cafeterian är välkomnande till att ha övergripande koll på flöden och verksamheter. Allt på högsta, kvalitativa nivå.

Dina arbetstider varierar och kommer till stor del förläggas till kvällar och helger. Multiarenan drivs av idrotts- och fritidsenheten på kultur och fritidsförvaltningen, vilket betyder att du kommer att vara kommunens ansikte ut mot besökarna i Multiarenan under de tider du jobbar.

Din profil

För att lyckas och trivas i rollen som hallvärd i Österåkers kommuns nya multiarena ser vi att du är lösningsorienterad, relationsskapande, stabil och analytisk. Du tar emot alla besökare med en positiv, inkluderande och välkomnande attityd och värnar om att förstå besökarens förväntningar och behov i balans med anläggningens och vårt uppdrags syften och mål.

Du tar dig tid att lära dig de möjligheter och begränsningar som finns i anläggningen och du hanterar de uppgifter och problem som uppstår på ett lugnt och metodiskt sätt. Du ser utmaningar som möjligheter att vidareutveckla dina egna kompetenser och tillsammans med dina kollegor drivs du av att vidareutveckla anläggningens verksamhet.

Som medarbetare är du relationsskapande och har lätt för att samverka med andra. Du kommunicerar tydligt, är flexibel och öppen för varierande arbetsuppgifter och du tar alltid hänsyn till hela verksamhetens bästa i ditt agerande.

Vi ser att förståelse och intresse för idrottsrörelsen är en förutsättning för att passa i rollen som hallvärd i Multiarenan.

Kvalifikationer


• Du har erfarenhet av att arbeta i kontakt med människor, gärna i verksamhet som värdesätter service och bemötande av hög kvalitet.
• Du har gymnasieutbildning samt relevant arbetslivserfarenhet.
• Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
• Du har goda digitala kunskaper.
• Arbete inom idrottsrörelse, föreningsliv eller friskvård är meriterande, likaså om du arbetat inom besöksnäringen.
• Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningens omfattning

Varierande vid behov.

Anställningsform

Tidsbegränsad anställning med timlön.

Då arbetet sker i kontakt med barn begär vi utdrag ur belastningsregistret.

Tillträde

Oktober, startdatum enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdatum

30 september 2022

Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

 


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande. Visa mindre

Hallvärd multiarenan

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker. Sommaren 2022 kommer Österåkers kommuns nya multiarena stå klar. 13 000 kvadratm... Visa mer
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Sommaren 2022 kommer Österåkers kommuns nya multiarena stå klar. 13 000 kvadratmeter som möjliggör rörelseglädje för alla kommuninvånare; föreningsliv, skola och allmänhet i alla åldrar. Arenan ska vara en flexibel anläggning för möten, evenemang och fysisk aktivitet, tillgänglig dagar, kvällar och helger. Anläggningen utmärker sig med sitt unika innehåll med 6 specialutrustade hallar.

Redan innan multiarenan står klar är förväntansbilden på möjligheterna stora. Lokalt såväl som regionalt och arenan kommer att möta ett redan befintligt behov och inspirera till framtida utvecklingsmöjligheter i vår expansiva inflyttningskommun. För att se mer om multiarenan gå till Österåkers kommuns hemsida.

Ditt nya jobb

Som hallvärd är du kommunens ansikte ut mot besökarna i Multiarenan. I rollen hanterar du och samverkar med många verksamheter och intressen då anläggningen omfattar allt från idrottshallar, mötesrum och sociala ytor, till café och reception. Aktiviteter som ska fylla arenan är träning, tävling, konferens, möten, evenemang av olika slag och det finns även möjlighet att hyra arbetsplatser. Besökarna kommer att vara av olika kategorier med olika behov.

I kontakt med kommunens idrottsföreningar, skolor och invånare ger du god service genom ett aktivt värdskap som säkerställer att platsen bibehåller den höga nivå och kvalitet vi eftersträvar i Multiarenan.

Då din nya arbetsplats spänner över många områden, stor yta och omfattar en bredd av verksamheter är en arbetsdag full av variation. Dagen består av allt från att se till att cafeterian är välkomnande till att ha övergripande koll på flöden och verksamheter. Allt på högsta, kvalitativa nivå.

Dina arbetstider varierar och kommer till stor del förläggas till kvällar och helger. Hallvärdar i Multiarenan kommer att tillhöra idrotts- och fritidsenheten på kultur och fritidsförvaltningen och närmaste chef är idrott- och fritidschefen. Ditt dagliga arbete i Multiarenan kommer att ledas av verksamhetsansvarig på anläggningen. 

Din profil

För att lyckas och trivas i rollen som hallvärd i Österåkers kommuns nya multiarena ser vi att du har en hög servicekänsla, är initiativtagande, handlingskraftig och lösningsorienterad. Du tar emot alla besökare med en positiv, inkluderande och välkomnande attityd och värnar om att förstå besökarens förväntningar och behov i balans med anläggningens och vårt uppdrags syften och mål.

Du tar dig tid att lära dig de möjligheter och begränsningar som finns i anläggningen och du hanterar de uppgifter och problem som uppstår på ett lugnt och metodiskt sätt. Du ser utmaningar som möjligheter att vidareutveckla dina egna kompetenser och tillsammans med dina kollegor drivs du av att vidareutveckla anläggningens verksamhet.

Som medarbetare är du stabil och trygg, du skapar engagemang och delaktighet och ger dina kollegor förutsättningar att lyckas i sina uppdrag. Du är relationsskapande och har lätt för att samverka med andra. Du kommunicerar tydligt och du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och tar alltid hänsyn till hela verksamhetens bästa i ditt agerande.

Du relaterar till ledord som möjliggörare, medskapare, lagspelare och professionell som är Österåker kommuns medarbetarprofil.

Vi ser att förståelse och intresse för idrottsrörelsen är en förutsättning för att passa i rollen som hallvärd i Multiarenan.

Kvalifikationer

Du har erfarenhet av att arbeta i kontakt med människor, gärna i verksamhet som värdesätter service och bemötande av hög kvalitet.

Du har gymnasieutbildning samt relevant arbetslivserfarenhet.

Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

Du har goda digitala kunskaper.

Arbete inom idrottsrörelse, föreningsliv eller friskvård är meriterande, likaså om du arbetat inom besöksnäringen.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningens omfattning

Vi söker flera personer till tjänster på mellan 40, 60 och 80 % sysselsättningsgrad.

Ange vilken sysselsättningsgrad du önskar i din ansökan.

Anställningsform

Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.

Då arbetet sker i kontakt med barn begär vi utdrag ur belastningsregistret.

Tillträde

Start i början av augusti, enligt överenskommet datum. 

Sista ansökningsdatum

27 juni 2022


Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan.

Har du frågor om tjänsten vill vi gärna att du hör av dig men förvarnar om att svar kan dröja lite på grund av ledigheter under sommaren.

Vi ser fram emot din ansökan!

 


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande. Visa mindre

Receptionist till hörselklinik

Nu söker vi ytterligare en medarbetare till vår hörselklinik i Åkersberga! Den vi söker är en receptionist/front office-person som är serviceminded, positiv, lösningsorienterad och mycket socialt kompetent. I arbetsuppgifterna ingår bl.a att registrera och boka in patienter, svara i telefon, hjälpa till med enklare serviceåtgärder på hjälpmedel, viss försäljning samt att hålla ordning i väntrummet. Tidigare erfarenhet är inget krav utan det viktigaste är ... Visa mer
Nu söker vi ytterligare en medarbetare till vår hörselklinik i Åkersberga!
Den vi söker är en receptionist/front office-person som är serviceminded, positiv, lösningsorienterad och mycket socialt kompetent. I arbetsuppgifterna ingår bl.a att registrera och boka in patienter, svara i telefon, hjälpa till med enklare serviceåtgärder på hjälpmedel, viss försäljning samt att hålla ordning i väntrummet.
Tidigare erfarenhet är inget krav utan det viktigaste är att vi tror du funkar bra ihop med dina nya kollegor!
Vi ser mycket fram emot din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Säljande receptionist till Nordic Wellness Åkersberga

Nordic Wellness är en av Sveriges största friskvårdskedjor med 270 gym runt om i landet. Vi erbjuder ett brett utbud av träning, hälsa och välmående för alla åldrar. Nu letar vi efter nästa medarbetare i tjänsten som säljande receptionist till Nordic Wellness Åkersberga. Att vara säljande receptionist på Nordic Wellness Ditt jobb kommer främst att handla om en sak. Det är att ge våra medlemmar en makalös träningsupplevelse. Det betyder att klubben al... Visa mer
Nordic Wellness är en av Sveriges största friskvårdskedjor med 270 gym runt om i landet.

Vi erbjuder ett brett utbud av träning, hälsa och välmående för alla åldrar.

Nu letar vi efter nästa medarbetare i tjänsten som säljande receptionist till Nordic Wellness Åkersberga.

Att vara säljande receptionist på Nordic Wellness

Ditt jobb kommer främst att handla om en sak. Det är att ge våra medlemmar en makalös träningsupplevelse. Det betyder att klubben alltid behöver synas från sin bästa sida och att medlemmarna bemöts trevligt, proffsigt och med stor glädje. Det är du som tillsammans med dina kollegor är med och skapar vår familjära och välkomnande känsla på klubben.

När du kommer till jobbet är ditt uppdrag att se till att klubben är ren och fräsch. Vikter kan behöva flyttas på, soptunnor ska tömmas och skräp kan förstås inte ligga någon annanstans än just i soptunnan. Det är helt enkelt du som värd, som får våra gäster att trivas och känna sig som hemma!

Arbetstiden i receptionen innebär variation och kräver att du är flexibel. Här kommer din känsla för försäljning in i bilden. Varje medlem är unik på sitt vis, och det är upp till dig att ge den information de behöver. Du vet att kundbemötande kan handla lika mycket om improvisation som information men oftast en kombination av båda.

Vad söker vi hos dig?

Förutom att du har fyllt 18 år och kan arbeta under dagtid, kvällar och helger letar vi efter dig som känner sig bekväm med kundservice, försäljning och att städa. Du vill alltid göra det lilla extra i det du tar dig för och du får energi av möten med andra människor. Har du jobbat med försäljning förut är det ett stort plus. Klappar hjärtat lite extra för träning och hälsa är det ett ännu större plus!

Tjänsten är en timanställning men under sommaren kommer du jobba 75%. Du behöver därför finnas tillgänglig under vecka 27,28,29 och 30. Det kan även förekomma jobbpass på vår klubb i Täby.

Att jobba på Nordic Wellness

Vi erbjuder en rolig som stimulerande arbetsplats med högt i tak. Det här är en miljö som präglas av träningsglädje och viljan att bli bättre. Företaget växer och möjligheten att växa hos oss är stor. Här finns till exempel chansen att engagera sig i vår gruppträning och andra delar av företaget. Nu hoppas vi att du är redo att ta det första steget!

Välkommen med din ansökan senast 2021-05-21. Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag – så vänta inte med din ansökan! Visa mindre

Medlemsvärd SATS Sågvägen

Vill du inspirera människor till att bli hälsosammare och gladare? Vill du vara med och bidra till att bekämpa en av de största hälsoutmaningarna i vår tid? Det är det vi gör på SATS genom att inspirera våra medlemmar, och därmed skapa en hälsosammare och gladare livsstil. Du kommer att jobba i ett team med energiska kollegor, och få möjligheten att vara både professionell och personlig. Nu söker vi dig som vill jobba som Medlemsvärd på SATS Sågvägen, vi ... Visa mer
Vill du inspirera människor till att bli hälsosammare och gladare?
Vill du vara med och bidra till att bekämpa en av de största hälsoutmaningarna i vår tid? Det är det vi gör på SATS genom att inspirera våra medlemmar, och därmed skapa en hälsosammare och gladare livsstil. Du kommer att jobba i ett team med energiska kollegor, och få möjligheten att vara både professionell och personlig.

Nu söker vi dig som vill jobba som Medlemsvärd på SATS Sågvägen, vi söker dig som vill arbeta vid behov (mellan 10-30 timmar/veckan).  Du är flexibel och vill arbeta både korta och långa pass och vi ser att du inte har några problem med att jobba både tidiga mornar samt kvällar och helg.  Vi ser även gärna att du med kort varsel kan hoppa in och jobba om till exempel en kollega blir sjuk.

Så kan du vara med och skapa en förändring:

• Du ger exceptionell service till våra medlemmar, oavsett när och hur du möter dem på centret
• Tillsammans med dina kollegor ser du till att centrets medlemmar möts av ett rent, snyggt och välkomnande center varje dag
• Du arbetar operativt inom ramarna för centrets öppettider

Är det här en bra beskrivning av dig?

• Du har en god kommunikationsförmåga och har en social och öppen inställning till andra människor
• Du uppleves som service-minded och lösningsorienterad
• Du arbetar självständigt, samtidig som du trivs bra med att vara en del av ett team
• Du är strukturerad och ordningsam, du tar ansvar och är plikttrogen
• Du är duktig på att följa procedurer, du respekterar regler och riktlinjer

De bästa anledningarna till att bli en del av vårt team

• Du får härliga och kompetenta kollegor
• Du får jobba med en mycket viktig och spännande produkt i ständig utveckling
• Goda utvecklingsmöjligheter bland annat genom vår interna utbildningsfunktion, SATS Academy
• Du får möjlighet till att vara med och göra andre människor hälsosammare och gladare

Som anställd på SATS är du med och gör ett viktigt jobb för vårt samhälle. Du är med och hjälper människor till ett bättre liv, till att realisera ett mål, eller kanske till och med genomföra en dröm. Det är detta som gör att vi på SATS troligtvis har en roligare och mer meningsfull arbetsplats än många andra.



Välkommen med din ansökan redan idag eller allra senast den 19/1. Tjänsten önskas tillsättas omgående. 

Lite siffror och fakta
SATS är Nordens största träningskedja med 250 träningscenter, runt 700 000 medlemmar och 10 000 medarbetare. Vi nöjer oss inte där utan har ambitionen för vidare tillväxt, både i Norden och resten av Europa. Vi har en spännande framtid framför oss, och önskar dig välkommen med på resan. Visa mindre